Skuteczny manager – kluczowe cechy

Czasy się zmieniają i zmieniają się również wymagania względem managerów. Postanowiliśmy zebrać kilka najważniejszych cech, które powinien spełnić każdy nowoczesny manager. Być może pomogą one również w Twojej codzienności o ile przyszło Ci zarządzać zespołem ludzi w Twojej firmie.

Wysokie poczucie własnej wartości

To bardzo ważne, abyś był pewien tego co umiesz, aby podejmować kluczowe decyzje. Niekiedy będą one wymagały dokładnego przemyślenia, bowiem niekiedy zaważą na losach całej firmy. To właśnie poczucie własnej wartości będzie kluczem do tego, aby podejmować naprawdę dobre decyzje biznesowe, dzięki którym wprowadzisz swój zespół na kolejne, jeszcze wyższe poziomy działalności.

Komunikacja jest najważniejsza

Komunikowanie się z zespołem w sposób jasny i zrozumiały niewątpliwie jest kluczem do osiągnięcia idealnej syntezy podczas zarządzania firma. Musisz nauczyć się dawać odpowiednie komunikaty zwrotne, co zapewni jeszcze lepsze działania całego zespołu, ponieważ ludzie będą wiedzieli co robią dobrze, a co wymaga poprawy. Wbrew pozorom umiejętność dawania feedbacku nie należy do najprostszych i należy poświęcić jej nauce nieco czasu.

Zadbaj o własną samodyscyplinę

Nie da się ukryć, że jest to klucz do realizowania długofalowych projektów. Ty swoją postawą powinieneś dodatkowo motywować cały zespół i dbać o to, aby dobrze realizował swoje cele. Nikt nie jest doskonały, ale warto stale do doskonałości dążyć i ulepszać swoje umiejętności.

Odporność na stres

Niewątpliwie zawód managera wymaga dużej odporności na stres, szczególnie wtedy, kiedy nie do końca wszystko idzie po Twojej myśli. Wtedy szczególnie przydaje się spokój i opanowanie. Jeśli będziesz zestresowany, to zespół z pewnością to odczuje i wydajność pracy może spadać. Do takich sytuacji nie warto jest dopuszczać, ale zawsze zakładać jakieś problemy i odpowiednio rozplanować poszczególne działania. Natomiast inna sprawa jest taka, że czasami nie da się idealnie wszystkiego przewidzieć.

 

 

Zobacz również