Proces coachingowi – jak zwiększać jego skuteczność?

W zasadzie każdemu coachowi zależy na tym, aby każdy z jego klientów mógł zakończyć proces szkoleniowy z pełnym zadowoleniem. Nie jest to nic dziwnego, tym bardziej, że zadowolony klient z pewnością poleci usługi komuś innemu. Warto więc już teraz dowiedzieć się, jak można jeszcze bardziej zwiększać efektywność terapii coachingowych.

Przede wszystkim musimy powiedzieć, że coaching jest formą pewnego rodzaju wsparcia, które musi zostać udzielone klientowi. Jednakże należy to zrobić w taki sposób, aby ten po wdrożeniu tych zmian do swojego środowiska widział zauważalne efekty. Oczywiście wiele będzie zależało w dużej mierze od tego, jak poważnie ktoś do tego podejdzie, jednakże na pewno warto jest się bliżej zainteresować tymi procesami, gdyż one realnie przekładają się na życie innych.

Jaka wiedza powinna być przekazana klientowi?

Przede wszystkim podstawowe informacje o coachingu i tym, dlaczego warto jest to praktykować. Należy wyłożyć bardzo szczegółowo czym jest coaching, a czym zdecydowanie nie jest. To bardzo ważne, bowiem ludzie traktują trenerów rozwoju osobistego jak swego rodzaju guru, którzy się nigdy nie mylą oraz, że Ci po jednym spotkaniu znajdą im sposób na zmianę życia na lepsze.

Dodatkowo warto jest powiedzieć w jakich sytuacjach coaching rzeczywiście działa, a w jakich obszarach i sytuacjach się nie sprawdzi. To także jest bardzo ważne, ponieważ dany klient wie dzięki temu, na co może się nastawiać.

Nie można również zapominać o dokładnym przedstawieniu całego procesu coachingowego. Ile będzie on dokładnie trwał, co będzie w sobie zwierał itd. To są bardzo istotne informacje o których nie można zapominać. Pamiętaj, że im bardziej uświadomiony jest klient na samym początku, tym cały proces będzie mocniejszy i bardziej efektywny, a właśnie do tego przecież się dąży. Dzięki temu potem jest mniej spięć, jak również sytuacji, w których klient jest niezadowolony, ponieważ przecenił wręcz rolę coacha. Lepiej więc od samego początku zadbać o jasny i klarowny przekaz informacji.

 

Zobacz również